EnPOS Bilişim

Mağaza İçi Müşteri Deneyiminin Perakendede Hala Önemli Olmasının 4 Nedeni

perakendede mağaza içi satış

Günümüzde yapılan birçok araştırma mağaza içi deneyimin perakende sektöründe hala önemli bir rol oynadığını göstermektedir. Bu nedenlerin başlıcları:

  1. Anında Memnuniyet

Müşteriler için, fiziksel bir mağazaya gitmelerinin asıl sebebi anında memnuniyettir. Kapıdan içeri girebilir, bir çok ürünü görüp seçebilir, raftan hızlıca bir şeyler satın alabilirler.

Mağaza içi satın alma yapan müşteriler, kapıdan çıktıkları anda yeni ürünlerinin tadını çıkarabilirler. Bu tür bir memnuniyet, internetten alışveriş yapan müşteriler için sipraişin onaylanması ve nakliye işlemlerinden dolayı mümkün değildir. Alışverişi seven ve acil ihitiyacı olan müşteriler için mağaza içi perakende alışveriş en memnuniyet verici seçenektir.

  1. Önceki İyi Deneyimler

Fiziksel perakendeciler için bir diğer avantaj, önceki olumlu alışveriş deneyimlerinin onlara yol gösterici olmasıdır. Bir müşteri bir mağazaya gittiyse ve mağaza çalışanları onun için iyi bir alışveriş deneyimi sağlamışsa, daha sonra tekrar alışveriş yapma olasılığı yüksek olacaktır. Çünkü önceki deneyimleri kendilerini önemli ve değerli hissetmelerini sağladı; bunu kim istemez ki?

Perakendeciler, müşterilerine iyi deneyimler sunmaları için personelini güçlendirebilirlerse, müşteri sadakati en yüksek seviyede olacaktır.

  1. Algılanan Kalite

Yapılan araştırmalar, perakende müşterilerin mağaza içi malların kalitesini çevrimiçi satın alınan ürünlerden daha yüksek olarak algılama eğiliminde olduklarını göstermiştir. Ürünler tamamen aynı durumda olsa da, müşterilerin eşyaları ellerinde görme, dokunma ve tutma yeteneği, müşteriye satın aldıkları ürünün tam olarak istedikleri şey olduğunu garanti eder.

Çevrimiçi perakendeciler aynı tür satış deneyim sağlayamazlar, bu nedenle müşteriler özellikle kaliteyle ilgilendiklerinde, fiziksel bir perakendeciye gitme olasılıkları daha yüksek olacaktır.

  1. İnsan Unsuru

Mağaza perakendecilerinin sektörlerinde bir avantaja sahip olmalarının son ve en önemli nedeni çalışanlarıdır. Gerçek şu ki, sosyal varlıklar olarak, hala kaliteyi, kişilerarası etkileşimleri tercih ediyor ve değer veriyoruz.

Bir müşteri bir satıcıyla konuştuğunda, alışveriş listesindeki öğeleri kontrol eder ve ihtiyaç duyduklarını bulmalarına yardımcı olacak biriyle bağlantı kurar. Bu, bir satış işlemine paha biçilmez bir sosyal deneyim katar ve daha önce de belirttildiği gibi, müşterilerin daha fazlası için geri gelmesini sağlayan kişisel ilişkiler ve deneyimler sunar.

Bu önemli fiziksel mağaza farklarının ışığında, perakende sektöründe mağaza içi satış deneyimin hala yeri olduğu açıktır. Bu durumda, çabalarınızı yalnızca dijital kaynaklara odaklanarak değil, çalışanlarınıza yatırım yaparak güçlendirmek, teknolojiyi nasıl kullanabileceğinizi planlamak önemlidir.